. Amoi Chantek: PENULISAN JURNAL Source: http://www.amronbadriza.com/2012/10/cara-membuat-anti-copy-paste-di-blog.html#ixzz2Q2hwp6eP

Thursday 7 September 2017

PENULISAN JURNAL

Bilangan Jurnal 
Minggu  Praktikum
Tarikh Peristiwa / Kejadian   
Tajuk Jurnal    
:
:
:
:
Ke-2
Kedua
22 Julai 2013
Pengurusan Masa

1.   Masalah / Peristiwa

            Hari ini (22 Julai 2013) saya telah menghadapi masalah pengurusan masa. Saya tidak sempat untuk melaksanakan semua aktiviti yang telah dirangcang. Hal ini menyebabkan objektif yang ingin saya capai pada hari ini tidak kesampaian.

2.   Analisis

      Masalah ini timbul kerana alatan yang digunakan tidak mencukupi. Murid terpaksa berkongsi menggunakan alatan dan perlu menunggu giliran sebelum dapat melakukan kemahiran yang diajar.

3.   Cadangan Tindakan Susulan
 
a.   Saya perlu belajar menggunakan alatan dengan semaksima yang mungkin untuk memudahkan murid untuk menguasai kemahiran yang diajar.

b.   Mengikut rancangan pengajaran yang telah disediakan.

c.   Saya akan mendapatkan bimbingan dan nasihat daripada guru dan pensyarah pembimbing di samping
      berbincang dengan rakan-rakan guru pelatih.

4.   Tempoh Masa Tindakan Susulan

Saya akan cuba mengatasi masalah ini dalam  tempoh seminggu . Pengurusan masa yang baik adalah perlu bagi memastikan  kelancaran proses  pengajaran dan  pembelajaran. Sekiranya masalah ini tidak dapat diatasi  secepat mungkin sudah tentu objektif yang telah dirancang tidak tercapai sepenuhnya



Disemak oleh Guru Pembimbing


Tandatangan :
Nama            :
Tarikh            :

Disemak oleh Pensyarah Penyelia


Tandatangan :
Nama            :
Tarikh            :



No comments:

Post a Comment