. Amoi Chantek: RPT (MT) Tahun 6, 2018 Source: http://www.amronbadriza.com/2012/10/cara-membuat-anti-copy-paste-di-blog.html#ixzz2Q2hwp6eP

Tuesday 23 January 2018

RPT (MT) Tahun 6, 2018







      RANCANGAN PELAJARAN TAHUNAN 2018

MATEMATIK
TAHUN 6

Disediakan oleh:
P ANITIA MATEMATIK SKPK


BIDANG : NOMBOR DAN OPERASI                                                                                                              TAJUK : 1. NOMBOR DAN OPERASI
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
1 – 3

2 – 19
JAN


1.1  Aplikasikan sebarang nombor.


1.2  Nombor perdana.

1.3  Nombor hingga tujuh digit.


(i)      Mewakilkan penggunaan kalkulator bagi menyelesaikan pengiraan termasuk pembundaran dan pola nombor.

(i)    Mengenal pasti nombor perdana dalam lingkungan 100.

(i)      Membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga tujuh digit dalam perpuluhan juta yang melibatkan situasi harian.
(ii)     Membaca, menyebut dan menulis sebarang nombor hingga tujuh digit dalam pecahan juta yang penyebutnya 2, 4, 5, 8 dan 10 yang melibatkan situasi harian.
(iii)    Menukar nombor dalam perpuluhan dan pecahan juta kepada nombor bulat dan sebaliknya.
(iv)    Menyelesaikan masalah harian yang melibatkan nombor bulat, perpuluhan dan pecahan bagi operasi tambah, tolak, darab bahagi dan operasi bergabung termasuk penggunaan anu dalam situasi yang diberi.
1
Menyatakan maksud nombor perdana.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Membuat perbandingan melalui pemerhatian dan menyusun mengikut kriteria. Menghubungkait, menyusun maklumat serta membuat penghampiran dan membina pemahaman melalui alat yang bersesuaian dan pemerhatian situasi sekeliling.

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Bekerjasama dalam kumpulan dan berani menyatakan idea, yakin

TMK:
Kalkulator, Power point

BBB:
Petak serratus, kad nombor, garis nombor dan lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEM. ABAD KE-21
Kemahiran Komunikasi, Belajar sepanjang hayat

2
Mengenal pasti nombor perdana.
3
Menyatakan nombor hingga tujuh digit dalam perpuluhan juta dan pecahan juta.
4
Menyelesaikan masalah harian rutin melibatkan nombor dan operasi.
5
Menyelesaikan masalah harian rutin melibatkan nombor dan operasi dengan menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin melibatkan nombor dan operasi secara kreatif dan inovatif.

BIDANG : NOMBOR DAN OPERASI                                                                                                                                             TAJUK : 2. PECAHAN
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
4 – 6

 22 JAN  –
  9  FEB


2.1    Darab pecahan.



2.2    Bahagi pecahan.



2.3    Penyelesaian masalah melibatkan pecahan


(i)     Mendarab sebarang pecahan wajar dan nombor bercampur dengan pecahan wajar dan nombor bercampur.

(i)    Membahagi sebarang pecahan wajar dan nombor bercampur dengan pecahan wajar dan nombor bulat.
      
(i)     Menyelesaikan masalah harian yang melibatkan pendaraban dan pembahagian pecahan.

1
Membaca ayat matematik yang melibatkan pecahan.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Kenal pasti ciri, menterjemah idea, mnghubung kait dan menganalisis persamaan dan perbezaan

TMK:
Power point

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Kesungguhan, ketelitian, dan sabar., Menghubungkait, bekerjasama, adil, prihatin, menghargai masa
dan tolong-menolong

BBB:
Kertas A4, pensel warna,
kad pecahan,dan lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Menaakul, Penyelesaian masalah



2
Menyatakan langkah-langkah penyelesaian melibatkan pecahan.
3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian ayat matematik melibatkan pecahan.
4
Menyelesaikan masalah harian yang rutin melibatkan pecahan.
5
Menyelesaikan masalah harian yang rutin melibatkan pecahan dengan menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian yang bukan rutin melibatkan pecahan secara kreatif dan inovatif.

BIDANG : NOMBOR DAN OPERASI                                                                                                                                       TAJUK : 3. PERPULUHAN
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
7 – 8

12 – 23 FEB


3.1    Operasi
   bergabung
   perpuluhan.



3.2    Penyelesaian masalah.


(i)     Mendarab dan membahagi perpuluhan dengan nombor bulat dan perpuluhan, hasilnya hingga tiga tempat perpuluhan melibatkan situasi harian.

 (i)   Menyelesaikan masalah harian melibatkan operasi bergabung perpuluhan dan hasilnya hingga tiga tempat perpuluhan.
1
Membaca ayat matematik yang melibatkan perpuluhan.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Mengimbas kembali idea, menghubungkait dan menganalisis, menghasilkan idea melalui pemerhatian, dan menyatakan idea secara lisan.

TMK:
Power point, kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Bekerjasama,teliti,yakin,  berani membuat keputusan

BBB:
Garis nombor, Kad Nombor, Kertas A4 dan Lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Kemahiran komunikasi, Kepimpinan

2
Mendarab dan membahagi perpuluhan dengan nombor bulat dan perpuluhan.
3
Menentukan kewajaran jawapan bagi menyelesaikan ayat matematik melibatkan perpuluhan.
4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan perpuluhan.
5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan perpuluhan dengan menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan perpuluhan secara kreatif dan inovatif.
15 - 19 FEBRUARI 2018 (KHAMIS ISNIN) CUTI TAHUN BARU CINA 2018



BIDANG : NOMBOR DAN OPERASI                                                                                                                                              TAJUK : 4. PERATUS
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
9

26 FEB –
2 MAC



4.1  Penyelesaian masalah melibatkan peratus.

(i)     Menyelesaikan masalah harian melibatkan simpanan dan pelaburan.







1
Menyatakan istilah yang melibatkan peratus bagi simpanan dan pelaburan.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Menghasilkan idea melalui pemerhatian dan menyatakan idea secara lisan.

TMK:
Power point, kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Bekerjasama dalam kumpulan, Berani membuat keputusan

BBB:
Kertas A4  dan lembaran kerja .

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Belajar sepanjang hayat, Keusahawanan, Kritis
2
Menjelaskan kebaikan melakukan simpanan dan pelaburan.
3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian ayat Matematik melibatkan simpanan dan pelaburan.
4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan peratus.
5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan peratus dengan menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan peratus secara kreatif dan inovatif.
10
( 5 9 MAC)    PPPA
11
MENYEMAK KERTAS PEPERIKSAAN
PERBINCANGAN JAWAPAN PEPERIKSAAN
17 - 25 MAC             CUTI PERTENGAHAN PENGGAL PERTAMA



BIDANG : NOMBOR DAN OPERASI                                                                                                                                                          TAJUK : 5. WANG
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
12

26  –  30 MAC



5.1    Penyelesaian masalah melibatkan wang.


(i)     Menyatakan maksud untung dan rugi, diskaun, harga kos, harga jual, bil, invois, rebet, aset dan liabiliti, faedah dan cukai perkhidmatan.

(ii)   Menyelesaikan masalah harian melibatkan untung dan rugi, diskaun, harga kos, harga jual, bil, invois, rebet, aset dan liabiliti, faedah dan cukai perkhidmatan.

1
Menyatakan untung dan rugi, diskaun, harga kos, harga jual, bil, invois, rebet, aset dan liabiliti, faedah dan cukai perkhidmatan.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Mengenalpasti ciri, mewakilkan gabungan wang yang pelbagai untuk membentuk satu nilai yang sama, menterjemah idea, menghubungkait dan menganalisis

TMK:
Power Point, Kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Bekerjasama, jimat cermat, teliti, jujur, amanah, dan penggunaan wang dalam aktiviti jual beli.

BBB:
Kad wang, Catalog barang,
Lembaran kerja.

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Keusahawanan, Kemahiran komunikasi, Keluwesan
2
Menyelesaikan ayat matemaik melibatkan wang.
3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian ayat matematik melibatkan wang.
4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan wang.
5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan wang dengan menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan wang secara kreatif dan inovatif.


BIDANG : SUKATAN DAN GEOMETRI                                                                                                                                         TAJUK : 6. MASA DAN WAKTU

MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM

TP
TAFSIRAN

13

2 – 6
 APRIL


6.1     Sistem 24 jam.

6.2     Tempoh masa.

6.3    Penyelesaian 
          masalah melibatkan masa.

(i)     Hubungan antara sistem 12 jam dengan 24 jam.

(i)     Mengira tempoh masa dalam sebarang unit masa.

(i)     Menyelesaikan masalah harian melibatkan masa termasuk zon masa.
1
Menyatakan dan mengenal pasti sistem 24 jam.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Mengenalpasti ciri dan situasi, menghasilkan idea melalui pemerhatian, dan menjana idea serta membuat sekuen.

TMK:
Paparan Power Point, kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Menghargai masa, disiplin, berdaya saing, menghormati orang tua dan melakukan kerja yang berfaedah.

BBB:
Kad gambar, Petikan Teks,

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Belajar sepanjang hayat, Kemampuan menyesuaikan diri

2
Perkaitan hubungan antara sistema 12 jam dengan sistema 24 jam dan mengira tempoh masa dalam sebarang unit masa.

3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian ayat matematik melibatkan masa.

4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan masa.

5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan masa menggunakan pelbagai strategi.

6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan masa secara kreatif dan inovatif.


BIDANG : SUKATAN DAN GEOMETRI                                                                                                   TAJUK : 7. PANJANG, JISIM DAN ISI PADU CECAIR

MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM

TP
TAFSIRAN

14

9 – 13
 APRIL


7.1      Penyelesaian masalah melibatkan  panjang, jisim dan isi padu cecair.


(i)     Menyelesaikan masalah harian melibatkan panjang, jisim dan isi padu cecair.
1
Menyatakan ukuran atau sukatan bagi sesuatu kuantiti.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Membuat perbandingan, membuat pemerhatian dengan menggunakan alat dan prosedur tertentu

TMK:
Power Point, Kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Bekerjasama,teliti, berani, bekerjasama dalam kumpulan

BBB:
Kertas A4 dan lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Kepimpinan, Menaakul, Penyelesaian masalah


2
Menyatakan ayat matematik melibatkan panjang, jisim dan isi padu cecair.

3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian ayat matematik melibatkan panjang, jisim dan isi padu cecair.

4
Menyelesaikan masalah harian rutin melibatkan panjang, jisim dan isi padu cecair.

5
Menyelesaikan masalah harian rutin melibatkan panjang, jisim dan isi padu cecair dengan pelbagai strategi.

6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin melibatkan panjang, jisim dan isi padu cecair secara kreatif dan inovatif.



BIDANG : SUKATAN DAN GEOMETRI                                                                                                                                                                 TAJUK : 8. RUANG

MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM

TP
TAFSIRAN

15 & 16

16 – 27
APRIL


8.1    Sudut





8.2    Bentuk dua dimensi.


8.3    Bentuk tiga dimensi.



(i)   Melukis bentuk poligon hingga lapan sisi pada petak segiempat sama dan segitiga sisi serta mengukur sudut-sudut yang terbentuk.
(ii)   Menyatakan ciri-ciri poligon.

(i)     Menyelesaikan masalah harian yang melibatkan perimeter dan luas gabungan bentuk dua dimensi.

(i)     Menyelesaikan masalah harian yang melibatkan luas permukaan dan isi padu gabungan bentuk tiga dimensi.



1
Menyatakan bentuk poligon.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Mengenalpasti ciri, mengimbas kembali idea, beri pelbagai contoh, mempraktikkan proses kreatif untuk menghasilkan idea secara spontan.

TMK:
Excel, Power Point, Words, Kalkulator.

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Kreatif, berani mencuba, tidak putus asa, peka terhadap persekitaran.

BBB:
Petak segiempat, petak segitiga, jangka sudut, kertas A4 lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Penyelesaian masalah, Kritis, Menaakul


2
Melukis bentuk poligon pada petak segiempat sama dan segitiga sama sisi.

3
Mengukur sudut-sudut pada bentuk segitiga, segiempat dan poligon dengan tepat.

4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan bentuk dua dimensi dan tiga dimensi.

5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan  bentuk dua dimensi dan tiga dimensi dengan pelbagai strategi.

6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan  bentuk dua dimensi dan tiga dimensi secara kreatif dan inovatif.





BIDANG : PERKAITAN DAN ALGEBRA                                                                                                                                           TAJUK : 9. KOORDINAT
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
17

30 APRIL – 4  MEI






9.1     Mengaplikasi koordinat pada sukuan pertama.




(i)      Menentukan jarak mengufuk dan jarak mencancang antara dua titik.










1
Menyatakan kedudukan paksi-x, paksi-y pada sukuan pertama.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Membuat perbandingan, membuat pemerhatian dengan menggunakan prosedur tertentu, menjana idea dan menghubungkait idea dengan pengetahuan sedia ada.

TMK:
Excel, kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Bekerjasama,teliti, berani, bekerjasama dalam kumpulan

BBB:
Kertas berpetak, komputer dan lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Keluwesan, Kepimpinan, Keusahawanan

2
Menyatakan jarak objek paksi-x, dan jarak paksi-y.
3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian yang melibatkan jarak mengufuk dan jarak mencancang antara dua titik.
4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan koordinat.
5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan koordinat menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan koordinat  secara kreatif dan inovatif.


           
BIDANG : PERKAITAN DAN ALGEBRA                                                                                                      TAJUK : 10. NISBAH DAN KADARAN

MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM

TP
TAFSIRAN

18
PPPP ( 7 – 11 MEI )

20
21 – 25
 MEI
MENYEMAK KERTAS PEPERIKSAAN
MENYEDIAKAN MARKAH PEPERIKSAAN
PERBINCANGAN JAWAPAN PPPP

21

28 MEI –
1 JUN


10.1      Nisbah dan      kadaran.



(i)      Mewakilkan nisbah dua kuantiti dalam bentuk a:b atau  a, yang
                                        b
melibatkan nisbah:
a.    bahagian kepada bahagian
b. bahagian kepada keseluruhan   
 dan
c.    keseluruhan kepada bahagian.

(ii)    Menyelesaikan masalah harian
        yang melibatkan nisbah dan
        kadaran yang mudah.








1
Membaca nisbah yang diberi.
KREATIVITI DAN INOVASI:
Menghasilkan idea dari pemerhatian, menilai idea secara kritis, fenomena dapatan makna, Mengimbas kembali idea, membuat perkaitan, mengubahsuai idea

TMK:
Power Point, Excel, Kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN:
Kerjasama, tolong-menolong, rajin, yakin, adil, fokus

BBB:
Bahan maujud, gambar, kertas A4 dan lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Keluwesan, Membuat keputusan, Kritis


2
Mewakilkan nisbah dua kuantiti.

3
Menentukan kewajaran jawapan bagi perwakilan nisbah dua kuantiti.

4
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan nisbah dan kadaran.

5
Menyelesaikan masalah harian  rutin yang melibatkan nisbah dan kadaran menggunakan pelbagai strategi.

6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang  melibatkan nisbah dan kadaran secara kreatif dan inovatif.

           
BIDANG : STATISTIK DAN KEBARANGKALIAN                                                                                                       TAJUK : 11. PENGURUSAN DATA

MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM

TP
TAFSIRAN

22

4  –  8
JUN


23

25  –  29
JUN

11.1 Data.



(i)    Mentafsir data dari piktograf, carta palang dan carta pai.
(ii)   Menyelesaikan masalah harian yang melibatkan:
a.    Mod, median, min dan julat.
b.    Piktograf, carta palang dan carta pai bagi sekumpulan data.





1
Menyatakan maksud mentafsir data.

KREATIVITI DAN INOVASI
Membuat pemerhatian, menghubungkait maklumat dengan pengetahuan sedia ada, Kreatif mengelas dan membuat perbandingan

TMK:
Power Point, Excel, kalkulator

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN
Bekerjasama, ketelitian, berani mencuba, tidak putus asa
BBB
Gambar carta palang, gambar carta pai kertas A4, lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Belajar sepanjang hayat, inovatif, penyelesaian masalah

2
Menerangkan langkah-langkah yang perlu bagi mentafsir data.

3
Menentukan kewajaran jawapan bagi penyelesaian melibatkan pentafsiran data.

4
Menyelesaikan masalah harian rutin  yang melibatkan perwakilan data.

5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan perwakilan data menggunakan pelbagai strategi.

6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan perwakilan data secara kreatif dan inovatif.





9    24 JUN            CUTI PERTENGAHAN TAHUN ( 15 & 16 JUN HARI RAYA PUASA)

           
BIDANG : STATISTIK DAN KEBARANGKALIAN                                                                                                       TAJUK : 12. KEBOLEHJADIAN
MINGGU
STANDARD KANDUNGAN
STANDARD PEMBELAJARAN
STANDARD PRESTASI
PENGISIAN KURIKULUM
TP
TAFSIRAN
24

2  –  6
JUL



12.1Kebolehjadian.



(i)   Menyatakan sama ada suatu
      peristiwa dalam kehidupan
      harian yang mungkin berlaku
      atau tidak mungkin berlaku..
(ii)  Menyatakan kebolehjadian sutau
      peristiwa sebagai mustahil, kecil
      kemungkinan, sama
      kemungkinan, besar
      kemungkinan atau pasti.





1
Menyatakan maksud kebolehjadian.

KREATIVITI DAN INOVASI
Membuat pemerhatian, menghubungkait maklumat dengan pengetahuan sedia ada, Kreatif mengelas dan membuat perbandingan

TMK:
Power Point

NILAI MURNI DAN SIKAP KEUSAHAWANAN
Bekerjasama, ketelitian, berani mencuba, tidak putus asa, yakin

BBB
kertas A4, lembaran kerja

i-THINK
Peta Bulatan, Peta Buih, Peta Buih Berganda, Peta Pokok, Peta Dakap, Peta Alir, Peta Pelbagai Alir, Peta Titi

KEMAHIRAN ABAD KE-21
Belajar sepanjang hayat, inovatif, penyelesaian masalah


2
Menyatakan kebolehjadian bagi sesuatu peristiwa.
3
Menentukan kewajaran jawapan bagi sesuatu kebolehjadian.
4
Menyelesaikan masalah harian rutin  yang melibatkan kebolehjadian.
5
Menyelesaikan masalah harian rutin yang melibatkan kebolehjadian menggunakan pelbagai strategi.
6
Menyelesaikan masalah harian bukan rutin yang melibatkan kebolehjadian secara kreatif dan inovatif.
9  –  20  JULAI 2018  ULANGKAJI  & LATIH TUBI SOALAN

23 – 27 JULAI   PERCUBAAN UPSR 2018

30 JULAI  –  17 OGOS 2018  GEMPUR TAHUN 6

18 - 26 OGOS        CUTI PERTENGAHAN PENGGAL 2

 27 OGOS – 7 SEPTEMBER 2018  GEMPUR TAHUN 6

10 – 14 SEPTEMBER   UPSR 2018

17 SEPTEMBER – 5 OKTOBER 2018 AKTIVITI PASCA UPSR

MINGGU 37
( 8 – 12 OKTOBER )
PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN

MINGGU 38 - 40
( 15  OKTOBER – 2  NOVEMBER)
MENYEMAK KERTAS PEPERIKSAAN
PERBINCANGAN JAWAPAN PEPERIKSAAN AKHIR TAHUN
AKTIVITI PASCA UPSR

 (3  – 7  NOVEMBER)
DEEPAVALI


MINGGU 41 – 43
( 8 – 23 NOVEMBER )


AKTIVITI PASCA UPSR
HARI ANUGERAH CEMERLANG 2018
PEMULANGAN BUKU TEKS 2018
PENGAGIHAN BUKU TEKS 2019
PENGUMUMAN KEPUTUSAN UPSR
PENYERAHAN PELAPORAN SEKOLAH RENDAH
GOTONG ROYONG PEMBERSIHAN KELAS


24 NOVEMBER 2018 –
1 JANUARI 2019
CUTI AKHIR TAHUN



No comments:

Post a Comment